lørdag 8. september 2012

Soccer, outlet og saapebobler!

Hello there, and good morning norwegians! And good night americans. Liker tidsforskjellen, den betyr at naar dere staar opp troette og doeden naer mandag morgen, saa har jeg fortsatt seks timer aa sove paa. Hihi. 
Saa dagen i dag har vaert lang og morsom! Starter tidlig paa'n med aa reise til nabobyen Coldwater, hvor min vertsbror Jacob spilte fotballkamp. Det var foerste gang jeg moette han, og har virker veldig koselig!






Hele heiagjengen, her moeter man opp naar slektninger spiller! Naermest er hostmom Amy, hostgrandma Jean, moren til Jacob, broedrene hans, noen flere folk, og helt bortest med hatten har vi hostgrandpa, for en gangs skyld uten kamereaet sitt. Han har i mange aar jobbet som fotograf for haeren (?), hvor awesome er ikke det?

Jacob and me.

Vi tok en rundtur i Coldwater paa veien hjem, reiste blant annet innom en kjolebutikk med tonnevis av fine kjoler, love it! Her var vi paa drive through hvor de visstnok hadde super godt root beer - ingefaeroel. Det er ingen myte at amerikanerne kjoerer over alt, og at fastfooden er en av nasjonens byggesteiner kan jeg ogsaa skrive under paa :)
 Saa dro jeg hjem, foer Nicole ( tysk utvekslingsstudent) og hennes vertsmor og vertstante plukket meg opp. Det var shoppingtiiiiid! Vi reiste til et outlet-kjoepesaenter i Indiana ( krysset grensen til en annen stat, wee) hvor det var masse fine merkeklaer til saa lave priser. Saa jeg fikk med meg to levisbukser til 15 dollar stykk, en tommy hilfiger bag til 20 bucks, en kjempedigg joggebukse, et smykke til 2 dollar og andre livsnoedvendigheter som parfyme og bodylotion. Tror jeg brukte saann 500 kroner til sammen, for alt det! Kan iallfall fortelle alle nordmenn en ting: Dere betaler ALTFOR mye for det dere kjoeper! Paa walmart finner jeg hele tiden parfyme, lipgloss og kremer som er dyre i Norge til typ 3 dollar.
En liten del av senteret. Det var 200 meter utendoers i mellom, saa vi maatte kjoere. Haha!

Dagens blinkskudd! Synes vi ser ganske sjarmerende ut, jeg..

 Naar jeg kom hjem hadde vmor og vbestemor kjoept saapeboblesett. Hvor goey er ikke det? Saa vi tre moret oss en god stund med aa lage gigantiske saapebobler, og vi var alle enige om at saapeboblemaskinene var en straalende investering. (Duvet, man blaaser jo ikke selv her ;)

See, saa fin himmelen var i dag.

Haha, jeg digger vertsfamilien min!

Awesome grandma!
Jeg fulgte etter denne her rundt hele kvartalet for aa faa bilde. Den var jo saa soet!

Se paa bebien a! Jeg oensker meg en saann til jul.

Etter vi hadde blaast ferdig, dro vi en tur paa kino og saa en film jeg ikke husker navnet paa i farten, noe med Timothy Green ihvertfall. Den var soet!
Har forresten gode nyheter: Jeg skal bli hos vertsfamilien min resten av aaret!! Aah, ble saa glad naar vmor fortalte det. Dette skulle bare vaere en velkomstfamilie, som jeg skulle bo hos seks uker inntil noe annet ble bestemt. Men vi trives veldig godt sammen, saa etter 5 dager er vi allerede enige om at jeg blir her. Kan'ke reise fra vertsmors matlaging, vettu. Hun er flink! At jeg skulle bli laa forsaavidt litt i kortene, vbestemor kjoepte julestroempe til meg allerede foer flyet hadde landet i Michigan, hehe.
---- Vil forresten ogsaa si fra at jeg har faatt amerikansk simkort, som ikke tar inn noe som helst fra Norge. Saa om noen vil ha tak i meg, er facebook, mail eller kommentarer her veien aa gaa!

Ha en herlig dag!
Lots of love, Stine

2 kommentarer:

  1. Hei !
    Åå, jeg elsker bloggen din-den stråler av at du storkoser deg! Jeg ble sååå glad når jeg fikk vite at du fikk dem som fast vfamilie!! Lee sa at han ville vente til du fikk en permanet familie med og besøke deg, så snakk med vmora di om å få besøk(eller møtes et sted) en helg a! :D
    De har prøvd å forklare meg hva root-beer er her, skjønte ikke at det var ingerfærøl, hahah!
    Virker som at vfamen din er kjempebra!! Kos deg masse videre, så snakkes vi snart <3

    SvarSlett
    Svar
    1. aah, saa soet du er Elise! Utrolig hyggelig aa faa bra tilbakemeld paa bloggen, det er en del jobb faktisk :p Jeg vil supergjerne moetes en helg! Skal hoere med ho vertsmor i morra tidlig, ogsaa maa jeg antakelig se an crosscountrymeetsa litt, siden de er SYKT strenge paa det der. Tekster deg naar jeg vet noe!! Saa snakkes snart, og ha en fantastisk tid framover du ogsaa! Gleder meg til aa lese om det paa din blogg :D
      <3

      Slett