lørdag 8. september 2012

Keep up that oriole spirit!

Baannsjuur! ( hei paa norsk.)

I dag (fredag) har vaert en superbra dag! Foerst var det en lang skoledag, med en altfor kort lunsjpause. ( Min skoleinspirasjon er omtrent like bra som hjemme, he-he) Men det gir jeg freshmens'a i US History klassen min skylda for, humoren deres og den evige kaklinga tar knekken paa meg!!! Og ja, det er to timer jeg har hatt med dem, haha. Men paa den positive siden, saa fikk jeg byttet om masse fag paa fredag! Saa naa er timeplanen min betraktelig forbedret, og fagene er mye bedre enn dem jeg hadde. Saa thumbs up for that!
Men det var jo etter skoletid at alt det goeye skjedde. Da var det nemlig klart for min foerste crosscountrytrening ( terrengloep) og det virker kjempegoey! Selv om det ogsaa her er en individuell idrett, saa er lagfoelelsen mye bedre enn i Norge. De andre paa laget er kjempekoselige, og en liten smule gaerne. Men hey, ville ikke vaert noe morsomt om de ikke var det! Vaar trening paa fredag gikk ut paa oppvarming, styrke og toeying, foer det var ut i skogen for aa leke zombie. Det er igrunnen veldig likt sisten, men det var ikke lov til aa slutte aa loepe overhodet. Saa det var en goey form for trening, og gleder meg masse til aa fortsette utover.

Skal jeg fortelle dere reglene i amerikansk fotball? Du har ikke lov til aa slaa noen med hjelmen din, dra i noens hjelm eller dytte noen bakfra. Ellers: Gjoer hva du vil!! Hahaha, underholdende sport. Er flere regler da, men dette var de morsomste.

Et par timer senere var det tilbake til skolen -igjen. Det var nemlig Quuincy Orioles foerste football game for sesongen, og halve skolen var der for aa se og heie (og snakke sammen. Mye tid til det, amerikansk fotball har jo mer pauser enn spilletid) Jeg lover dere : akkurat som paa film! Spillerne som loep ut paa banen en og en til enorm applaus, det svaere korpset som stilte opp i sine uniformer og som spilte loes hver gang vi fikk poeng. Ogsaa naar vi ikke fikk poeng forsaavidt, siden det var ikke saa ofte at faktisk fikk noen.. 3 touchdowns paa to og en halv time, go Orioles! Cheerleaderne var ogsaa der saaklart, og heiet loes i sine kortkortkorte drakter. Jeg reiste med Nicole og Laura som begge er fra Tyskland, og paa kampen moette vi noen crosscountryfolk og litt andre, saa vi brukte det meste av kampen paa prating og latter. Og frysing, for det poeste ned saa godt som hele tiden. Go Michigan weather, haha.
Men det var iallfall supergoey, og jeg gjett om jeg skal gaa flere ganger!

Here we go!
Korpsdirigent med drakten. Flere enn meg og Laura som ser den skulle oenske jeg var supermann-looken?



Det hang flagg rundt hele tribuna. Synes det er saa kult at alle tar helt av med football laget!

Hoykvalitets bilde av cheerleaderne.

Min vertsmor sendte med meg to regnponchoer. Kan dere tenke dere hvor mye det faktisk regnet naar jeg i full frivillighet satt paa meg en regnponcho med hele skolen til stede? Men jeg sier bare tusen takk, den reddet meg!

Lookin' good! Brasiliansk linselus paa siden der. Heldiggrisen bor i Rio de Janeiro, og jeg har en hemmelig plan om aa bli bestevenn med han saa jeg kan besoeke han og bo gratis i Rio. Teknisk sett er det vel ikke hemmelig, jeg spurte han igrunnen rett ut, og han sa det var helt greit!

Koselige mennesker! Tror virkelig jeg kommer til aa like meg her :)
Snakkes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar