tirsdag 4. september 2012

Hva, ferdig alt?

 
Oioi, disse to dagene har gaatt utrolig fort! Det har vaert tusen ting aa se og gjoere, og som guiden sa: You can live in New York your whole life, and still not see everything! Foettene mine er vonde herfra og til maanen, men gjoer ingenting etter alt det flotte jeg har faatt se. Og hvem bryr seg vel om vonde foetter, naar man har to par splitter nye converse aa sette dem oppi? Hihi.
 


Bilde fra foerste dag, Tara, meg og giraffen. Lenge leve voksenlivet!
Foerst besoekte vi World Trade Center, der hvor tvillingtaarnene pleide aa staa. Visste dere at World Trade Center besto av mange flere bygninger enn tvillingtaarnene, og at flere av dem raste da tvillingtaarnene falt? Naa holder de paa aa bygge opp igjen bygningene, og dette er den hoyeste. 104 etasjer, dere! Du foeler deg ikke saa ille stor naar du staar ved siden av den, lover.

 
Saa var det videre til ferja mot Staten Island, slik at vi kunne faa se paa Frihetsgudinnen. Selve Staten Island er kjempekjedelig sa guiden, og overgikk seg selv hva gangfart angaar, saann at vi skulle rekke samme ferje tilbake.





 Ikke saa altfor naere, nei. Haha.

Saa var neste stopp paa ruta Wall Street, det kjempekjente stedet hvor alle de store rike bedriftene og finansselskapene holder til. Det amerikanske aksjesalgsbygget var utrolig stort og flott, mens de jeg husker best fra resten av Wall Street var den ganske gjennomtrengde lukten av tiss. Didn't see that one coming!


Deretter kjoerte vi over Manhattan Bridge til Brooklyn, hvor vi fikk se Brooklyn Bridge og ta bilder av Manhattan Skyline. Ikke saa gaerent syn det altsaa! Saa da ble et knipsing for alle penga.





Det siste vi gjorde, var aa kjoere gjennom Chinatown og Little Italy, foer bussen slapp oss av i shoppingdistriktet SoHo. Det var shoppinglykke, det! Victorias Secret, Urban Outfitters, Topshop, maaaasse sko... Kan vise hva jeg kjoepte en annen gang! Men var ikke saa utrolig mye, faktisk ganske lite til meg aa vaere. Helt sant Mamma!


Little Italy, hvor vi jentene spiste deilig pastalunsj.

 
Chinatown! Aah, sykt sted. Det var akkurat som aa vaere i en asiatisk by, plutselig naar man rundet et hjoerne, sto alt paa kinesisk, det var kun kinesere i gatene, og bodene paa gata inneholdt alle mulige rare greier, sopp og noe som lignet paa hjerner og ja!


Blinkskudd.

Little Italy! Saa koselig, og jeg er jo som kjent utrolig glad i italiensk mat, saa det var en stykk lykkelig Stine i den gata.
 

Victorias Secret paa Broadway, hvor vi shoppet! Wiii. Dette var altsaa lower Broadway, ikke teaterdistriktet.
Butikker aaaaall the way up! Love.
 
Etter mange timer i NY, var det en doedsliten gjens som satt seg paa bussen tilbake til hotellet. Saa var det et bittelite moete, foer vi stakk paa rommene og chilla. Det var vaar siste kveld i NY for denne gang, men jeg lover herved: Jeg skal tilbake til New York!!

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar