torsdag 6. september 2012

Lever fortsatt!

Heihei!
Siden sist, saa har jeg..


 
Kjoert skolebuss! Iallfall proevekjoert. Min fascinasjon for gule skolebusser er noe alle amerikanere rister paa hodet av, men jeg er sikker paa at dere nordmenn skjoenner det. Det er jo akkurat som paa film, jo!

Det har seg nemlig slik at soesteren til min omraaderepresentant i ISE kjoerer skolebuss, og hun kommer innom barnehagen hvor vertsmor jobber hver dag. Og det er jo der jeg har tilbragt de to siste dagene, ettersom de bare rakk aa skrive meg inn paa skolen i gaar, saa jeg matte vente til i dag med den ordentlig foereste skoledagen.Men jeg lover dere, jeg har blitt raaaagod paa aa sjenke liksomte og legge bamser til aa sove!

 Tirsdag kveld kom to av vertsmors barn over paa middag, det var nemlig Rachyl og Nick. Rachyl hadde ogsaa med seg samboeren sin, saa paa kvelden ble det twilightspill (jeg vant, yee) og skipbo (jeg tapte bigtime, yee) De er iallfall kjempekoselige!

Ogsaa har jeg testet ut det mest ultraamerikanske man finner: Walmart. Det er pretty much et gigantisk varehus, som har ALT! Og da snakker jeg alt altsaa, maling og mat og sminke og klaer og sko, og helt sinnsykt masse duftlys. Der finner man ogsaa saakalte walcreatures (vertsmor laerte meg, ho er kul!) som tasler rrundt i bare helt sykt merkelige klaer. Og nei, det er ikke en jobb eller underholdningsinnslag, de bare er saann!


Og saa kilden til min ekstreme nervoesitet de siste dagene: Foerste skoledag!

 Dette er skolen min, Quincy High. Den har saann 4-500 elever, saa er ikke veldig stor! Men folk er kjempehyggelige, og veldig imoetekommende og aapne. Alle jeg har snakket med er sann : Wow, Norway! That's awesome! Saa mine bekymringer om aa sitte alene i lunsjen var grunnloese, hehe.
Fagene mine er foreloepig matte, biologi, engelsk, og us history, pluss arts og skoleavis. Det som er kjipt, det er at raadgiver har satt meg i klasser for sophomores, altsaa to aar yngre! Og jeg er senior her. Saa skal gjoere mitt beste for aa faa byttet om de der, baade fordi fagene var sykt enkle og litt for aa slippe stemmeskiftestemmer og reggiser, haha! Ikke for det, de er jo kjempehyggelige og alt saant. Men ja, to er er to aar. Og her merker man det ekstra godt, skapplassen til freshmenene (15-aaringene) er jo som en dyrehage!  ( Tenk scenen med alle dyrene i mean girls, det er den beste sammenlikningen)
Kan ellers informere om at  amerikansk skole er akkurat som paa film ogsaa, i dag var det Junior Varsity game, saa alle paa football teamet fikk rundt med draktene i hele dag, og det samme med cheerleaderne. Go orioles!

 Dette er forresten rommet mitt, fortsatt relativt ryddig.


 Mine puser, kjoept i New York for 300 kroner paret. Det er det converse koster her!
 Ogsaa den ordentlige pusen, Boots! Han er soet, han.
 This is where I live!

 Dette er gaten min, standard amerikansk boligfelt med store hager og driveways. Skolen er litt borti gata der.
 For de som ikke skjoenner det, saa bor jeg paa hjoernet av West Jefferson og Berry.
 Ogsaa naboen, da...

Og verandaen, hvor jeg maatte posere litt. I morgen er det foerste crosscoutry trening! Har allerede vaert paa legetest (lol) for aa faa vaere med, og maatte ut med alt av info om meg selv og ta urinproeve og alt. Byebye privatliv, du! Men gleder meg masse til aa starte treningene da.

Bye for now! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar