søndag 23. september 2012

Helga




Heihei folkens!
Beklager stillheten her, men denne helgen har bare vaert altfor altfor travel til at jeg har rukket aa overhodet vaere paa pc'en. Til naa da, og selv naa har jeg eegentlig et par andre ting jeg skulle ha gjort ogsaa. Som artikkelen min for Smaalenene, lekser.. Og andre uviktige ting, hah.
 
Meen, det min helg har gaatt ut paa er ihvertfall:
 





 Besoek av Ana, Vicky og Nicole paa fredag. De er alle utvekslingselever paa skolen min, og utrolig koselige jenter! Vi ler hele tiden naar vi er sammen, og har alltid noen morsomme poeng aa komme med om amerikanere og livet her borte, ettersom det er like fremmed for oss alle sammen.
Noe annet vi har til felles, utenom at vi er foreigners, er at vi alle har en stoor trang til aa ta bilde av stort sett alt. Saa dere kan jo tenke dere vaart tempo da vi skulle gaa de 400 meterne til bensinstasjonen for aa kjope pizza. Vi stoppet ihvertfall 7 ganger for aa ta bilder ( uheldigvis hadde ikke jeg med mitt kamera, men jeg faar sikkert sendt over noen bilder senere) - selv om det regnet som soeren!
Men vi saa positivt paa det, og sang it's raining men mens vi tok paraplybilder.
Damen paa bensinstasjonen maatte bare le av oss hun. For med Vickys soeramerikanske, Anas spanske, Nicoles tyske og min ganske tydelig norske aksent, var vi nok et rart foelge aa lytte til!

 
 
Loerdag morgen var det opp grytidlig, for aa rekke crosscountrystevne. Da vi kom dit var vaeret relativt greit, men ikke foer loepene startet var det regn, torden og hagl. Med andre ord, jeg fikk for foerste gang hilse paa det alle andre kaller for Michigan weather. Jeg var foerst usikker paa om jeg skulle loepe, i og med at jeg traakka over ganske ille paa treninga dagen foer. Men Coach Crabbs ga ankelen min 20 lag med teip og et par smertestillende ( det er visstnok lovlig aa loepe paa smertestillende her, haha). Saa det gikk helt fint!Jeg endte til slutt opp som nummer 7 av seniorjentene. Det er jeg saann taalig fornoeyd med, men tiden jeg fikk vil jeg igrunnen helst glemme. Det sier vel sitt.
Naar jeg kom hjem, plukket Rachyl og Dalton meg opp, ettersom jeg skulle campe der for natten. Vi leide filmer, var en tur innom en bonfire, foer vi dro hjem for aa se paa filmer. Eller det vil si, de andre saa paa. Denne jenta sloknet halvveis uti filmen, og var i seng halv ett. Haha, det er overnattingsbesoeket sitt, det. Heldigvis fikk jeg sove til halv 12 i dag morges, foer jeg vaaknet til lukten av min foerste ordentlige amerikanske frokost: pannekaker med loennesirup, egg og bacon. Yummi!



Etter hvert reiste vi opp til Battle Creek, som er naermeste by av noen saerlig stoerrelse. Der gikk loket vi rundt paa gigantiske kjoepesentere ( med skuffende lite utvalg av klaer) og tullet rundt med halloweenkostymer, feiekoster, elektriske driller ++. Etterpaa spiste vi paa Don Pablos, som har VERDENS beste meksikanske mat. Oh, love.
 
Naar vi kom tilbake, fikk jeg og Rachyl den fantastiske ideen at vi skulle teipe hverandres munn med gaffa ( med hello kitty moenster, bare i amerika). Og foer aa gjore det enda litt mere goey, teipet vi like godt hendene ogsaa. Vi hadde ganske mye moro med det, og "tantebarna" til vsoes slang seg like gjerne paa trenden. Herlig! Desverre nektet Dalton aa kjoere oss noe sted mens vi var teipet for hendene og munnen (han mente det ville bli problemer hvis han ble stoppet i kontroll med to jenter bundet med gaffateip i bilen. Skjoenner ikke hvorfor) Saa vi maatte overgi oss...

 
 
Haha, avslutter med dette bildet av utvekslingselevenes kreativitet naar det gjelder fotografering. Popkorn som kamerastati, naa har jeg sett det ogsaa!
 
Haaper alt staar bra til med dere der hjemme, og gi meg gjerne et hint hvis det er noe dere oensker at jeg skal skrive om her paa bloggen!
 
Lots of love, Stine







2 kommentarer:

  1. Hei
    Artig lesing. Hva med en repotasje om landbruket i Michigan. Venter i spenning. Ha det bra.
    Pappa

    SvarSlett
    Svar
    1. Coming up, haha! Jeg mener det, jeg skal skrive om det :-) Ha det fint du ogsaa :)

      Slett