tirsdag 4. september 2012

Framme i Quincy!


Saa igaar var endelig den store dagen, da jeg skulle faa moete min vertsmor for aller foerste gang. Jeg var sinnsykt nervoes, men hadde heldigvis med meg kjempekoselige utvekslingsstudenter det meste av veien, det var bare flyturen fra Detroit til Kalamazoo som jeg maatte ta alene. Men helt alene ble jeg jo ikke, satt ved siden av en kjempehyggelig amerikaner som ga meg masse tips om USA, haha.
Da jeg kom ut fra gaten, sto det to blide damer der, med en plakat som dere ser ovenfor. Hvor soett gjort, liksom?! Det var altsaa min vertsmor Amy, og moren hennes - som jeg allerede har faatt streng beskjed om aa kalle grandma. Hun er kjempekoselig! Paa vei fra flyplassen ble det masse snakk i bilen, ettersom jeg og vmor ikke vet stort om hverandre. Men hun er iallfall utrolig hyggelig, og liker teater og aa ha det goey! Og aa lage mat, noe jeg digger, hihi.


Tidsfordriv, you said?

Detroit from air!
 
Paa vei hjem fikk jeg en rundtur i Coldwater, som er nabobyen og en god del stoerre enn Quincy. Der bor ogsaa foreldrene til Amy, saa var innom der en tur og hilste paa faren, og alle kattene de har. Ble sykt imponert over alle idrettsomraadene de har her, er jo over alt! Det liker vi. Det er ogsaa en kirke paa typ saann hvert gatehjoerne, noe jeg synes er ganske rart i grunnen.
Etter dette dro vi hjem, og jeg bor i et hvitt, toetasjes, koselig hus som er 4 kvartaler fra skolen. Bilder kjem, folkens! Paa kvelden dro vi bort til noen naboer og grillet, og de var kjempehyggelige og saa imoetekommende. De hadde mange barn, og jeg kommer til aa ta foelge med Brittany som er 14 aar, bort til skolen. I hagen hadde de baalplass, saa paa kvelden satt alle rundt det. Koselig!


Sendte noen av barnehageugene til skolen, med den gule skolebussen. Den er paa ekte, folkens!
 
I dag starter jo skolene her i Michigan, men jeg faar (enda) en dag ekstra ferie, ettersom de ikke hadde tid til aa skrive meg inn foer i morgen. Er utrolig spent paa hvordan det blir der, men haaper jo saaklart paa at alt skal bli bra! Og det tror jeg ogsaa. Saa i dag er jeg med vmor i barnehagen hvor hun jobber. Ungene er soete, men herregud saa smaa! Og saa snakker de ikke helt rent, saa jeg skjoenner jo ikke hva de sier.. Men jeg smiler og nikker da, det har igrunnen greid seg saa langt :)
 
I kveld er planen middag med datteren til vmor og kjaeresten hennes ( vmor har tre barn, men ingen av dem bor hjemme). Saa det blir bra!
 
Lots of love, Stine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar