lørdag 1. september 2012

having an awesome time in NY!

I dag har jeg....
Stått på toppen av Rockefeller Center, fantastisk utsikt fra 70th floor! Har også løpt ned igjen, var litt sent ute til bussen..
Sett gule taxier og syke reklameskilt, pølseboder og yankee-capser. Hei New York!

Kappgikk en tur i Central Park også, vår turguide var superflink men hadde desverre litt for god kondis. 

Turistpozet med jentene på Times Square.

Tok bilde med en kjendis - tok dere den eller? lol.

Drukket verdens diggeste varmedrikk på Starbucks - caramel frappuccino! To ganger, hvis du lurte. 

 To relativt gira jenter på toppen av Rockefeller - eller top of the Rock, som det kalles.


 .

Okei, regner med at dere skjønner at jeg og resten av exploriusgjengen har vært på sightseeing og shopping på Manhattan i dag. På programmet har det både vært central park, St. Patricks Church, Fifth avenue, Times Square og altså Rockefeller center, pluss Greenwich Village ( nytt drømmebosted, yes), Meatpacking District og Chelsea, for ikke å glemme upper west og east side.
Der fikk vi mye nyttig info, for eksempel hvor Ashton Kutcher bor, og et lite øyeblikk tror jeg alle jentene på bussen vurderte å hoppe av for å tilbringe resten av dagen i lobbyen hans, eller i Central Park med stalkerkikkert. Men det var bare en liten stund, altså.

Etter sightseeingen slapp de oss løs i grupper, og da var det shoppingtiid! Hvor mye shopping det ble er litt begrenset, ettersom vi "forvillet" oss inn på en fireetasjes Forever 21, og brukte griselang tid der inne. Men hallo - det var jo så mye fint, og billig!

Resten av dagen ruslet vi rundt og tittet både her og der, før jeg og Tara tok et hastebesøk til Rockefeller center, for å komme oss til toppen! WOW. Men det som var, det var at vi fikk så utrolig dårlig tid på oss, at det bare var å spurte av gårde hver gang det var sjans til det, enten det var trapp, sikkerhetssjekk eller gang! Men til toppen kom vi, og det var bare helt utrolig. New York ovenfra er et syn alle burde se, akkurat som alle burde få sjansen til å rusle i gatene på Manhatten med en kaffe i hånda. Bare føle stemningen, se livet og menneskene og bygningene, og det sære trafikksystemet.

Jada, dette bildet har jeg tatt!
Med andre ord, dagen i dag har vært full av så utrolig mange inntrykk, latter og opplevelser. Det går egentlig ganske rundt for meg akkurat nå, men det jeg i alle fall vet er: Jeg gleder meg sinnsykt til å reise inn igjen i morgen!

Lots of love, Stine

PS: Hvis noen vil reise ned til den som sperret skolepc'en min med balltre og pepperspray, så er det helt greit for meg. Til tross for anstrengelsene til it-gutta kommer jeg fortsatt ikke inn på den, og for øyeblikket blogger jeg på min snille roomie Helenes nåde. Thanks!

1 kommentar:

  1. Hei !
    Åååå, du ser ihvertfall ut til å storkose deg! Du er så heldig som får se så masse forskjell i NY !! Jeg vil også!! :D Så bra at du reiser med en koselig Explorius gjeng! Lykke til med reisen til Quincy i morra, så får vi skypes en gang til uka ! Da har vi begge begynt på skolen, scary :S hihi! Loove you !

    SvarSlett