lørdag 13. oktober 2012

homecoming, pep rally, skuespill... og saant

Bonjour!
Her kommer en late night oppdatering paa min helg saa langt. Tar'e baklengs, for variasjonens skyld:
Denne kvelden var det klart for vmors teaterstykke, nemlig Pride and Prejudice. Det var en artig opplevelse, de var kjempeflinke! De som kjenner meg vet kanskje at jeg har lest den boka endel ganger, saa jeg visste forsaavidt replikkene til skuespillerne foer de sa dem. Og det selvom jeg kun har lest den paa norsk, haha. 

Lady Lucas - aka vertsmor - og hennes mann i stykket. Gotta love the costumes!


 vertbestemor et moi:) Haha, vi hadde egentlig en avtale om aa moete opp i pysj.. Uheldeigvis holdt ingen av oss den avtalen!


 Dette er Tibbits Opera House, som er i Coldwater (naboby). Det er skikkelig fancy! 

I gaar kveld var altsaa homecoming night, den siste kvelden av homecoming. Hele kvelden startet med en parade gjennom Q-town, som jeg desverre gikk glipp av ettersom jeg foelte meg skikkelig uggen. Saa gikk bare hjem for aa sove, saann at jeg kunne vaere halvveis levende til fotballkampen i det minste. Var supermorsom opplevelse, hele tribunen var stappfull! Superbra, og i halftime var det kaaring av homecoming king and queen, og framvisning av flaatene vi har bygget paa hvert trinn. Det var ogsaa utdeling av priser for ukas aktiviteter, seniors vant sammenlagt. Love!
 Haha, vi proever aa vaere sjarmerende.. Men det er ikke like effektivt naar man er iiskald, akkurat.
 See, pene kjoler! Dette er de nominerte for homecoming queen
 Hehey, flaaten vaar! den var fancy, masse deler som bevegde seg og greier. Alle klassene maatte i aar velge temaet ut i fra sanger fra forrige aarhundre, vi gikk for welcome to the jungle. Ergo jungelflaaten, hihi.

 Juniorene sin, de hadde The Final Countdown
 Freshmenenes, som var ganske fancy. Til freshmen aa vaere, altsaa.

Tidligere paa dagen hadde vi et saakalt pep rally, hvor hele skolen samler seg i gymsalen og
girer seg opp foer kampen. Denne gangen spilte de mye paa de forskjellige klassene, ettersom det var konkurranser i forbindelse med homecoming. Saa det var diverse konkurranser mellom klassene, som dans og heiarop, cheerleaderne holdt oppvisning, varsity club holdt oppvisning, homecoming king and queens maatte fram og ha leker seg i mellom, og masse rart. Og korpset spilte masse! Dette er en av de aller mest spesielle opplevelsene jeg har hatt som elev paa amerikansk skole, virkelig noe som definerer det vi kaller School spirit. 




That's my friend, there! Stakkars Ana var suupernervoes ettersom hun er med paa cheer og maatte danse en bit helt alene, foran hele skolen. Men hun var suuperflink!


Saa det var vel min helg saa langt! Hatt det veldig bra, og i morgen blir det masse shopping! ( haaper jeg. krreemt.)
Ellers har jeg endelig dratt til legen for det hostegreiene, ikke at det var saa mye hjelp i forsaavidt. Siden legen bare sjekket  oerer, hals og lyttet til pustingen min meget raskt, foer han konkluderte med at "det er mye som gaar naa, det er sikkert et virus" foer han rakte meg resepten paa antiobiotika og sa bye-bye. Amerikansk helsesystem har jeg svaert lite til overs for. 

Haaper alt staar bra til med dere der hjemme! Og igjen, lurer dere paa noe, saa kommenter innlegget eller mail meg :)

Lots of love, Stine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar