tirsdag 25. desember 2012

Wonderful christmas

Heihei!
Da er min amerikanske jul overstaatt, hadde det kjempefint!
Er kanskje ikke like tradisjonsrikt som hjemme, men hjertet ble likevel varmt naar vbestemor og vmor diskuterer hvor mange de blir til jul neste aar, og vbestemor er fast og helt bestemt paa at det blir ni mennesker til bords neste aar. De diskuterer langt og lenge, foer de finner ut at bestemor hadde glemt at jeg ikke er her neste aar. Aw, del av familien :)


Uansett; dagen startet med aa sove leenge, foer jeg dro meg opp av senga og vips var grandma, grandpa, Rachyl og Daulton paa plass. De saa paa julefilm, jeg rettet haaret, haha.
Klokken ett var det tid for julemiddag, som besto av skinke marinert med ingefaeroel, gratinert mais, soetpotetgrateng og en slags ost-potetgrateng. Yummiii, saa godt! Tar med oppskriften hjem, mami. 


Etter det var det frem med de stappfulle julestroempene, og alle aapnet smaagaver fra hverandre. Det var et tonn av oppakking, haha! Og et tonn av soeppel, og ting man eeegentlig ikke trenger. Miljoevennlighet er ikke et stort tema her borte, virkelig ikke... Iallfall, saa gikk vi videre til vanlige gaver under juletreet.
My stocking!







Gavene jeg fikk var hjemmelaget teppe, smykke, sminke, bilderamme, badekaape ++ Saa koselig! 

Granpa chillern med nisselua!

 Julemat a-la 'Murica!
Rachyl og jeg hadde til tidsfordriv ( jaa, norsken min er en skam) aa plage katten. Vi bandt bjellene som var til bordpynt rundt halsen og halen paa katten, og ga han catnip (vet ikke hva det oversetter til, fungerer som crack for katter), for aa deretter le oss ihjel av katten som hoppet rundt som en gaerning over hele kjoekkenet.
Smiiil, a.

Etter desserten, som bestod av sjokoladepai og iskrem, var det tid for et fjell av oppvask som jeg og vmor fikset sammen. Internasjoalt samarbeid paa hoeyt nivaa, det der!

Deretter reiste gjestene, or roen senket seg i et par minutter foer Tyler var i oppkjoerselen for aa hente meg. Jeg dro nemlig bort til hans bestemor en tur, og fikk paa den maaten feiret jul med familien hans ogsaa. Glemte kameraet hjemme, saaklart. Men hadde det iallfall veldig koselig!

Alt i alt, en kjempefin dag i USA! Leit at den er over.

hugs and kisses, Stine

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar